استقرار موشکهای ترکیه در مرز سوریه

استقرار موشکهای ترکیه در مرز سوریه

[ترکیه موشکهای زمین به هوای خود را در مرز مشترک خود با سوریه مستقر کرده است.

آنکارا همچنین نفربرهای خود را به مرز مشترک با سوریه اعزام کرده است.یک کاروان قطار حامل چند انباره موشک روز یکشنبه وارد استان جنوب شرقی ماردین شد.


سوریه در 22 ژوئن اعلام کرد، نیروهای دفاع از حریم هوایی این کشور، یک فروند جت فانتوم اف 4 ترکیه را "بر اساس قوانینی که بر چنین موقعیتهایی حاکم است" سرنگون کردهاند. این هواپیمای جنگی سوریه به آبهای مدیترانه سقوط کرد.

احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه، در 24 ژوئن در گفتوگویی با شبکه تلویزیونی تی آر تی گفت، مطابق با نتیجهگیری ما، هواپیما ما در آبهای بینالمللی و در شعاع 13 مایلی دریا در سوریه سرنگون شده است.

در همین حال، جهاد مقدسی، سخنگوی وزارت امورخارجه سوریه در 25 ژوئن در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که این هواپیمای جنگنده ترکیه حریم هوایی سوریه را نقض کرده که در نتیجه آن پدافند هوایی سوریه آن را هدف قرار داده و در آبهای سرزمینی این کشور سرنگون شده است.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در 26 ژوئن خطاب به پارلمان کشورش گفت که آنکارا مصمم است تا با اتخاذ تدابیر لازم و تعیین زمان و مکان و به شیوه خود، اقداماتی تلافیجویانه را علیه دمشق در پیش گیرد.

روزنامه حریت در 26 ژوئن گزارش داد که آنکارا تعداد زیادی تانک و دیگر خودروهای زرهی در مرز با سوریه مستقر کرده است. حریت گزارش داد، استقرار ادوات نظامی ترکیه در مرز سوریه، علاوه بر تسلیحات دوربرد و دیگر خودرهای نظامی، 15 فروند تانک زرهی را نیز در بر میگیرد.

رسانههای دولتی ترکیه گزارش دادند، آنکارا کاروانی متشکل از 30 خودروی نظامی، شامل کامیونهایی حامل انبارههای موشک به مرزهای سوریه اعزام کرده است.

بشار اسد، رییس جمهور سوریه اوایل ماه جولای در مصاحبه با روزنامه ترکیهای جمهوریت تصریح کرد: ترکیه انواع حمایتهای تدارکاتی را در اختیار تروریستهایی که مردم ما را کشتهاند قرار داده است.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: